Telegram канал - Вступ до ВІТІ 2024            Відкрий світ можливостей: Військовий інститут запрошує на онлайн-екскурсії            До уваги абітурієнтів: як отримати додаткові бали при вступі до ВІТІ у 2024 році           

Курсанти ВІТІ розробили програму штучного інтелекту, машинного навчання, машинного мислення, а також комп’ютерних зору та слуху

Добавлено: 30.11.2021 Переглянуто: 1827


Курсанти факультету інформаційних технологій Військового інституту телекомунікацій та інформатизації імені Героїв Крут спільно з офіцерами кафедри №22 «Комп’ютерних інформаційних технологій» не зраджують традиції «крокувати в ногу з часом», зокрема у руслі провадження як освітньої, так і наукової діяльностей. Мова йде про використання стеку інформаційних технологій штучного інтелекту, зокрема машинного навчання, машинного мислення, а також комп’ютерних зору та слуху.

Поетапна програмна реалізації описаного, у вигляді інтелектуальної системи автоматизації повсякденної діяльності відбувається у рамках виконання кваліфікаційних робіт курсантами, а також завдань воєнно-наукового гуртка, функціональну архітектуру якої представлено на рисунку.

Особливостями даної архітектури є наявність підсистем, що реалізують логіку базових напрямків заявленого стеку технологій штучного інтелекту: підсистем комп’ютерного зору, комп’ютерного слуху, машинного мислення, а також комп’ютерного системи навчання, підсистеми кіберзахисту, кластера баз даних, сховища даних, аналітичної підсистеми, інформаційно-навантаженої комунікаційної мережі кафедри, підсистеми конфігурації, а також програмного брокера задач з горизонтальним масштабуванням.

Розробка підсистем комп’ютерного зору та слуху курсантів – комплексне завдання на кваліфікаційну роботу Анастасії Вірсти, Назара Ванівського, Олександра Літвіна передбачає:

-ідентифікацію особового складу на основі комбінованого підходу біометричного розпізнавання особистості (розпізнавання обличчя + поведінкова біометрія);

-аудіальну взаємодію людини з системою через інтерфейс підсистеми машинного слуху з метою оперативного отримання звітної інформації, постановки типових завдань по команді, а також віртуального асистування засобами мобільного пристрою;

-сервер додатків віртуального асистента кафедри – ядро програмного планування, координації та управління вищевказаними підсистемами (побудова профілів користувачів з метою адаптивної обробки завдань під особистість засобами машинного навчання, планувальник шаблонних (типових) завдань загального призначення, моніторинг стану локальної мережі та електронних сервісів підрозділу).

Розробка комп’ютерної системи навчання – завдання курсантки Анастасії Іваніної. Особливість системи: інтелектуальне супроводження навчання у відповідності до кваліфікації, що здобувається на основі когнітивної карти компетентностей.

Розробка підсистеми кіберзахисту – комплексне завдання курсантів на здобуття освітнього рівня «Магістр», учасників та переможців Міжнародного конкурсу наукових робіт Олексія Доброштана та Анастасії Ковальчук, яке передбачає:

-інтелектуальний контроль доступу користувачів на основі підходу пасивної біометрії;

-нечітке виявлення кібератак на основі визначення метаморфного ядра.

Ідеолог системи – керівник кваліфікаційних робіт вищевказаних курсантів старший викладач кафедри доктор філософії у галузі Інформаційні технології підполковник Віталій Фесьоха. Розробку аналітичної підсистеми і підсистеми машинного мислення взяв на себе, поєднуючи тим самим науку і практику у командній роботі науково-педагогічних працівників та курсантів.

© Військовий інститут телекомунікацій та інформатизації, 2009-2024.

Питання щодо вступу надсилайте на: [email protected] або [email protected]

^ Наверх